Čtenářská gramotnost a jazykové vzdělávání

logo OPVK

Čtenářská gramotnost a jazykové vzdělávání

 

Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/56.2453
Datum zahájení realizace projektu: 1.   9. 2015
Datum ukončení realizace projektu:    31. 12. 2015

 

Cílem projektu je zařadit čtenářské dílny do výuky českého jazyka ve všech ročnících střední školy, prohloubit jazykové kompetence žáků a učitelů účastí na jazykových kurzech v zahraničí a seznámit se s výukou přírodovědných předmětů a cizích jazyků na partnerských školách v zemích EU.

V rámci projektu se zúčastnilo 30 žáků jazykově-vzdělávacího pobytu v Drážďanech s poznávacím výjezdem do Berlína. Tři učitelé absolvovali dvoutýdenní jazykový kurz v Anglii, na Maltě a v Rakousku. Dva učitelé vycestovali na partnerské školy v Portugalsku a na Slovensku, aby se seznámili s výukou matematiky, informačních technologíí a cizích jazyků v zahraničí.

 

Klíčové aktivity projektu:

  1. Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
  2. Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
  3. Stínování pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.
  4. Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.